lördag 27 februari 2016

bokcirkla klassiker - det är hett!

Idag gick Lundströms bokradio i mål med bokcirkeln om Återstoden av dagen som är en fantastiskt fin roman. Just nyutkommen i pocket är den också och bokcirkelsamtalet emellan Marie Lundström, Göran Rosenberg och Vanna Rosenberg är så intressant att jag nästan, jag säger nästan, börjar att läsa om den. Har ni missat de engagerade läsarna och deras tankar om den här stillsamma romanen så podda! Direkt! Anbefalles! Se sedan filmen med Anthony Hopkins!

Jag själv tar mig an en annan av de nyutkomna klassikerna som Bonniers gett ut i vår - Northanger Abbey av Jane Austen. Jag blev omåttligt sugen att läsa efter att ha följt med Mrs E på hennes resa till Bath och dessutom ska vi ju bokcirkla just den på Kulturkollo läser med början den 7 mars.

Jag kan lova Lundströmsklass på samtalet för jag vet redan nu att det kommer att bli en fantastiskt rolig bokcirkel med Helena som ciceron. Alla välkomna! Häng med till tidiga 1800-talets Bath!

2 kommentarer:

  1. Vad kul att höra att resan skapade ett lässug, jag är så glad att ni valde den boken för jag är jättesugen på att läsa om den!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Just nu är jag allmänt sugen på England. Vill resa redan i vår!

      Radera

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!