lördag 6 februari 2016

var med och vinn Virginia Woolfs samlade noveller och prosaskisser


Det är snart slut på tema Kort och Gott inne på Kulturkollo och som en sista fanfar här på bloggen så tänkte jag mig att jag lottar ut ett exemplar av Virginia Woolfs samlade noveller och prosaskisser. Jag har av misstag skaffat två exemplar och varför ska det ligga en bok oläst hemma hos mig och samla damm?

Du deltar genom att kommentera här på bloggen, berätta varför just du ska vinna innan den 12 februari kl 16. Senare samma kväll meddelas vinnaren här på bloggen. Välkommen att pröva lyckan!
 
Observera att anonyma kommentarer kommer inte att publiceras. Skriv vad du heter och hur jag kan nå dig om jag vinner.

38 kommentarer:

  1. Som mycket litteraturintresserad sedan många år har jag läst de flesta stora författare men ännu inte Virginia Wolf vilket är en brist jag kanske nu kan förändra. Du avgör.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Välkommen, jag låter slumpen bestämma!

      Radera
  2. Jag har börjat bli intresserad utav att läsa böcker. Fick en bok av min mamma för ca 1 år sedan. Sen dess har jag läst då och då innan läggdags och det är så skönt och avslappnande att läsa något som är bra.


    bloodsband@live.se

    SvaraRadera
    Svar
    1. Välkommen hit! Här finns många tips på böcker,

      Radera
  3. Gått skrivkurser i flera år, kommer aldrig till skott med något längre utan föredrar att skriva och LÄSA noveller som inspiration. spännande med Virginia Wolf, har aldrig läst något av henne!! "mamma med nyligen utflugna "ungar", behöver ha något att göra! Britt-Marie Rosbäck, brimaro@hotmail.com

    SvaraRadera
    Svar
    1. Välkommen hit! Du är med i tävlingen :-)

      Radera
  4. Har inte läst sen hjärnan brakade ihop och tog slut
    den här boken kanske botar läskrampen så att den tar slut?
    /Eva A
    e-albin@hotmail.com

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nja, det kanske inte är en bok för trötta hjärnor precis men du är välkommen med ändå. Om du vinner kan du ju spara den tills när du känner dig pigg.

      Radera
  5. Av att läsa lär jag mig. Att lära sig skapar nyfikenhet. Jag tror att denna bok kan lära mig något, därför är jag redan nyfiken.
    evaelefant@hotmail.com

    SvaraRadera
    Svar
    1. Välkommen hit - du är med i tävlingen!

      Radera
  6. Önskar intressera min dotter i läsandets konst - därför önskar jag vinna denna bok !

    SvaraRadera
    Svar
    1. Välkommen hit! Du behöver uppge ditt namn och hur jag kan nå dig för att kunna vara med.

      Radera
  7. Virginia Wolf skulle vara en ny bekantskap för mej!

    SvaraRadera
  8. Jag har missat Virginia Woolfs författarskap - något min fru påpekat för mig mer än en gång - och jag skulle vilja göra något åt det!

    devin@devinlind.com

    SvaraRadera
    Svar
    1. Välkommen hit och välkommen med i tävlingen!

      Radera
  9. Klassikerläsning är något jag har varit dålig på under senare tid, och Virginia Woolf borde väl tillhöra den skaran som man dessutom ska ha läst? Är dessutom dålig på att läsa fysiska böcker numera, så det vore kul att komma igång med det igen :)

    SvaraRadera
  10. Ser fram emot djupdykning i klassisk feministlitteratur - är genuint nyfiken på Virginia Woolf , på vad hon valt att skriva om och framför allt hur!

    SvaraRadera
  11. Älskar att läsa men har missat många klassiker. känner att det är dags att börja här! Hoppas på tur !

    SvaraRadera
  12. Bland romanförfattare är Woolf min favorit, hon är mästaren inom detta gebit, med spänning vill jag läsa hennes noveller, några prosaskisser har jag inte prövat heller.

    SvaraRadera
  13. Min mamma älskar henne! Skulle vara perfekta alla <3 dag presenten till henne!

    amandanyman96@hotmail.com

    SvaraRadera
  14. Jag gillar det jag har läst av Virginia Woolf. Även när jag inte blir helt begeistrad (Orlando) så älskar jag hur hon får mig att tänka och fundera ett extra varv. Jag vill fortsätta utforska hennes författarskap.

    SvaraRadera
  15. Skulle vilja ge boken till Jenny som älskar att läsa romantiska böcker för hon är en sann vän och trots att vi inte kan bli ett par (jag är homosexuell) så hjälpte hon mig under en tuff tid i mitt liv efter en cykel olycka. För nio år sedan bröt jag foten och knät. Jag åkte mountainbike ned på för ett fjäll i närheten av Åre och fick in en gren i framhjulet. Det blev tvärstopp och jag flög över cykeln. Leden på ena knät vek sig framåt när jag landade. Sedan fortsatte jag att rulla nerför sluttningen och satte mig på fotleden. Menisken skadades och knäskålen gick i tre delar. När jag kom till sjukhuset spikades fotleden med tre spikar och gipsades. Knät opererades efter 9, 10 veckor.
    Jag var stelgipsad med en ställning för att fixera knä- och fotled och blodet cirkulerade dåligt. Därför drog läkningen ut på tiden. Min situation var besvärlig och jag kom att behöva tillfällig hjälp från Hemtjänsten.
    Det var då jag träffade Jenny som jobbade i Hemtjänsten. Hon hjälpte mig med matinköp och hygien. Redan från början kom vi bra överens och kom även varandra nära. Ganska snart bestämde vi att träffas när hon hade en ledig kväll. Vi drack te och satt och surrade. Sedan fortsatte vi att träffas, både när Jenny jobbade inom Hemtjänsten och privat. indal730@yahoo.se

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! För att kunna vara med måste du berätta vem du är och hur jag kan nå dig.

      Radera
    2. Nils indal730@yahoo.se

      Radera
  16. Bokoman! Hoppas få slänga mig över denna bok snart!

    Annika Nilsson
    aneritrea@hotmail.com

    SvaraRadera
  17. Vi Två !
    Ensam jag genom livet fick GÅ
    tills vi möttes vi TVÅ.
    Först ett leende och en BLICK
    sedan en middag och en KLICK.
    Dagdrömmar och längtan efter DIG
    började förfölja MIG.
    Det var 10 år sedan NU
    men nu är vi älskande TU
    Varje dag är glädje och LYCKA
    för om dig jag mycket TYCKA.
    Evig kärlek och ÄVENTYR
    livet är som en vacker OVERTYR
    Orden kan inte bli för MÅNGA
    och stunderna inte nog LÅNGA.
    Från en blick och förlorad SANS
    till en livslång underbar ROMANS


    Jag älskar att skriva egna kärleksdikter och läsa romantiska historier och vill gärna läsa samlingen <3

    Mvh Jenny glassen17@yahoo.se

    SvaraRadera
  18. Hej

    Vill gärna vara med och tävla, älskar att sitta och läsa Har läst några av Virginia innan men ej denna. Mvh Eva

    evagustafsson_83@hotmail.com

    SvaraRadera
  19. Då är tävlingen stäng. Vinnaren meddelas här på bloggen i kväll. Tack för visat intresse!

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!