söndag 28 februari 2016

The Light Between Oceans - ännu mer Alicia Vikander

Fyren mellan haven är en sån där roman som jag rekommenderat till många, många. Vi läste den i vår bokklubb och det är en av de titlar som vi pratat allra mest om. Nu ser jag att den i höst kommer som film och vem ska vara med om inte göteborgstjejen Alicia Vikander. Jag ser verkligen fram emot att se den här fina romanen som film. I natt kan hon dessutom belönas med en Oscar för insatsen i The Danish Girl - jag håller alla tummar jag har!

Båda filmer/böcker som passar mycket bra i veckan tema på Kulturkollo: konflikter och kompromisser, men som Lotta säger i dagens inlägg vilken fiktion gör inte det? 

6 kommentarer:

  1. Tänkte precis innan jag läste detta att den passar på veckans tema. Vad kul att den ska bli film!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Verkligen - något för bokbubblarna!

      Radera
  2. Vi läser den också nu i vår bokklubb.Tack för tispet förresten, valde den efter vår Twitterkonversation. Filmen ser jag fram emot.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas nu att er bokcirkel gillar lika mycket som vi gjorde. Jag har prackat på den på en arbetskamrats bokcirkel också :-)

      Radera
  3. Den borde ju kunna bli en riktigt bra film! Boken har jag också rekommenderat till många för den har verkligen det där lilla extra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ser miljöerna vid fyren framför mig. Vackert!

      Radera

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!