fredag 12 februari 2016

ett gäng aktuella tips!

Det senaste har jag kört så många repriser här på bloggen att jag nästan skäms men det är ju bara så att många av de böckerna som jag läst, gillat och sedan skrivit om får priser eller kommer i pocket eller ...

Jag håller mig från att köra ännu en repris men länkar. Missa inte att läsa min text om Tom Malmqvists roman I varje ögonblick är vi fortfarande vid liv som nyligen fått DN-s kulturpris. Stina Stoor fick Katapultpriset för sina noveller i Bli som folk, på Dramaten går en pjäs om Pussy Riot och visst har gästbloggar'n skrivit om Ord kan krossa betong. En av förra årets bästa romaner som jag tycker borde blivit nominerad till August är Den vita staden - den finns nu i pocket och som om jag inte tjatat nog så var det igår Ursula i Liv efter livs fiktiva födelsedag. Boken är aktuell i pocket och en riktig höjdarroman!

Se det som en rekommenderad läslista inför helgen. Eller inte. Hur som - härlig helg önskas alla bloggisar!


2 kommentarer:

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!