onsdag 1 januari 2020

2019 - ett mellanår


I år har jag läst 189 titlar från 31 olika länder och det får betraktas som ett mellanår. Den riktigt utmanande läsningen har fått vänta till bättre dagar men samtidigt så är det fint att konstatera att det finns en bok för varje sorts liv. Det som har känts trist är att jag skrivit många rutintexter här på bloggen om böckerna, det märks väldigt tydligt när jag fokuserar och tar mig i kragen att det ger både mig och läsarna mer utbyte. Hur som, året gick och resan till Sydafrika var en dröm som gick i uppfyllelse. Det stora beslutet var att flytta och allt det som det förde med sig var utmattande. Jag valde att lämna familjebostaden i stadsmiljö till en lugnare och mindre lägenhet närmare naturen. Det som jag inte riktigt hade förstått när jag köpte min nya bostad var hur nära, och hur utsatt för väderleken jag numer är. Hittills har jag upplevt spöregn, mulet, dimma, snöstorm, väldigt mycket stark vind och ett par tillfällen med sol. Soluppgång och solnedgång är mycket fina här i mitt nya och kanske, kanske kan jag få lite ro till att läsa mer och framförallt skriva mer under det här kommande året. Det ser jag fram emot.



2 kommentarer:

  1. Varmt lycka till med ditt nya liv, Anna! Nu blickar vi fram mot 2020.

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!