torsdag 3 mars 2016

åsså några Oscar

Inte för att jag är någon hängiven rojalist men visst är det fint med en liten ny prins. H.K.H. Oscar Carl Olof blir namnet och om jag ska skryta lite så gissade jag rätt på två av namnen idag när vi satt och snackade på fikan. Oscar och Estelle - det låter ju liksom fint ihop.

Jag tar och tipsar om tre böcker med helt olika Oscrar i titeln. Ingen särskilt kunglig dock :-)

Boel och Oscar av Josefine Sundström
The Brief Wondrous Life of Oscar Wao av Junot Dìaz
Oscar Levertins vänner av Martina Montelius


3 kommentarer:

  1. Gissade också på Oscar och faktiskt även att han skulle bli hertig av Skåne. Visst är det fint med en ny liten prins, framförallt för Victoria och Daniel såklart :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag blev riktigt glad för deras skull.

      Radera
  2. två Oscar för Sverige denna vecka!!

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!