tisdag 29 mars 2016

en av alla min afrikanska drömresor


De senaste åren har vi rest runt en del med tåg i världen och jag är väldigt förtjust i det färdmedlet. Frihet att röra sig på tåget och samtidigt väldigt tydligt vart man är på väg passar väl mitt kynne extra bra. Det finns många vackra tågrutter som jag skulle vilja pröva och Rovos Rail är ett av de mest mytomspunna tågföretagen. Att stiga på i Pretoria och på 4 dagar resa genom Sydafrika för att sedan utforska Kapstaden någon vecka eller så. Det är en av alla mina drömresor. Vilka är dina? 


8 kommentarer:

  1. Låter väldigt lockande. Jag gillar också att åka tåg. Skulle vara spännande annars att göra det någonstans i Asien. Kanske genom Vietnam och där i trakterna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det som inte lockar jättemycket är att de säljer sig som lyx - har lite svårt med att bli uppassad osv men själva tågresan lockar!

      Radera
  2. Sydafrika har alltid lockat mig. Om inte sambon varit så rädd för ormar och trott att de finns precis överallt så kanske vi redan hade åkt :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag såg inte en enda orm i Tanzania om det kan lugna honom ...

      Radera
  3. Åh, så vill jag också åka runt :).

    SvaraRadera
  4. En tågresa skulle inte vara så dumt!

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!