lördag 29 september 2018

mässdag 3 - lördag


Inte riktigt matchat idag heller - turkost och blått är nära, nära ...


Dagen började med Kulturkollo läser om Jag är, jag är, jag är ett hjärtslag från döden av Maggie O'Farrell och Maggie var med på länk från sitt hem. Längre inlägg om det kommer i Kulturkollo senare ikväll. Sedan lyssnade jag till två fixstjärnor på den litterära himlen. Stridsberg och Khemiri samtalade med Jonas Ekelöf från Vi läser. Riktigt bra!



Herrar Stefansson och Bannerhed - ännu ett bra samtal om högt och lågt. Livet döden och sex. Bland annat.


Att skriva historiskt - hur får man fram en svunnen tid i sin text, Intressant och bra lett samtal av kerstin Wixe. Ida Jessen, Mia Franck och Marie Hermansson är alla aktuella med historiska romaner.




Hjärtat. 






Köpte en signerad bok av Elisabeth Åsbrink och jag berättade att jag blev så glad för att hon uppmärksammat min text på sin Facebook. Är du Och dagarna går  ...? frågade hon och sa sedan att hon tyckte mycket om min läsning av boken. Det är så kul att det man skriver uppskattas, värmer!


Dagens skörd - några rec-ex och några köpta böcker och framförallt två tygkassar. Som om jag inte har några förut ...






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!