fredag 25 juli 2014

hur blev det såhär?

Hamnade i ett stim av historiska böcker - som dessutom är tegelstenar allihop. Det är inte bra för recenserandet här på bloggen ... definitivt inte för lässtatistiken. Får läsa några ungdomsböcker för att kompensera :-) Några som pratar om böcker de faktiskt gett upp är poddarna i Ett eget rum. Lyssna på Marcus och Tuva om ni inte gjort det.

Håll ut alla bloggisar, jag ska läsa klart, det kommer texter om Katedralen vid havet och De fördömda. Vilken dag som helst. Sen har jag ju tänkt Liberty också.

Hur är det med er andra, tar ni också tag i tegelstenar som blivit liggande på semestern?

Och för att skriva om något helt annat,  så roligt det vore att ha en podd, vi skulle ha startat en då för drygt ett år sedan, varför gjorde vi inte det alla bokbubblare?

7 kommentarer:

  1. Aj då tegelstenarna ligger kvar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blir lätt så, de kräver en helt annan sorts läsning.

      Radera
  2. ja! tog med mig ca fem tegelstenar t Gotland och har läst två.

    märker skillnad i läsupplevelse på att försjunka i en textmassa, d.v.s. gå helt in i en skön, fiktiv, annorlunda värld i flera dagar, även om den där lässtatistikstressen drabbar även mig : )

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, just JCO s värld tycker jag är ganska jobbig att gå in i. I De fördömda så är det en inte särskilt trevlig värld att vistas i. Jag läser verkligen olika beronde på sorts bok, det märks tydligt med tegelsetnar.

      Radera
  3. Jo, lite åt tegelstenshållet har det allt blivit under juli. Men som sagt, det ser ju inte bra ut i statistiken då :)

    SvaraRadera
  4. Jag har ju något av tegelstensfobi så jag undviker dem året om. I år har det dessutom blivit skrämmande lite läst under sommaren så det är nog tur att jag inte gett mig på en tegelsten. Gäller ju att tänka på statistiken! :)

    SvaraRadera
  5. Ja, varför gjorde vi inte det? Kanske blir det en höstbubblarpodd?

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!