torsdag 24 juli 2014

Man Booker annonserad

Mitt i sommaren annonseras alltid Man Bookers longlist. I år är det bara Siri Hustvedts bok som jag redan nu vet att jag kommer att läsa, överraskande så är Davis Nicholls Us med där också. Den får jag ta och räkna med i höstens läsning också. För mig är Nicholls en feelgood-författare så lite nyfiken blir jag, har juryn bestämt sig för att inkludera fler genrer än litterär-litterturen eller har Nicholls svängt kurs?

Någon som läst?

För övrigt är där bara tre kvinnliga författare representerade och ingen från Asien eller Afrika. Svagt juryn!

2 kommentarer:

  1. En riktig gubblista. Säkert bra böcker, men jag blev lite förbannad mäste jag erkänna. Håller med om att det är intressant med Us, ska definitivt läsa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gubblista är namnet. Har beställt Us, kunde i vanlig ordning inte vänta.

      Radera

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!