onsdag 24 september 2014

min bokmässa - söndag


Söndag börjar boksmällan ofta så smått slå till. Alla seminarier är gratis och i många montrar börjar det att bli utplockat. Min sistadag på mässan kommer troligen att vara en dag då jag tar en sväng till favoritförlagen, köper några anteckningsböcker, lyssnar på några monterframträdanden och köar för att lyssna på Siri Hustvedt. 

Efter det blir det att knalla hemåt, tömma bokpåsarna och  sitta i tystnad för att som en boaorm smälta årets hektiskaste helg. Hoppas förstås hinna fika med många bloggisar redan inne på mässan och sitta ned en stund för att vila benen. Ofta är de där vilopauserna framför något helt oplanerat mycket mysiga, litteraturscenen brukar vara ett säkert tips. Sittplatser och alltid aktuella författare.

Ikväll ska jag smygstarta mitt mässäventyr. Vi syns snart i vimlet! Kommer du inte den här gången så tycker jag du ska hänga med mig här på och dagarna går ... och på kulturkollo.se. Välkommen med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!