måndag 22 september 2014

min bokmässa - fredag

Fredagen blir en seminariedag för mig. Jag planerar att lyssna på ett samtal om Romanens rum i samtida brasiliansk litteratur , Lasse Berg som berättar vad det nya livet gör med vår inre uråldriga natur, Vanessa Barbara, Tom Rachman, Johanna Koljonen ska samtala om hur olika roller påverkar skrivandet och Torgny Lindgren ska snacka Klingsor med Yukiko Duke. Dagen avslutas med Tove Jansson 100 år .

Ja men typ så blir väl bra? Lite mat, lite nödnötter i tygkassen och en vattenflaska i handen. Svarta uttjänta kängor och en Suzanne Bröggersjal. Fredagen är fin! 

4 kommentarer:

  1. Åh vad bra att du påminde mig om Lasse Berg! Annars hade jag missat ...

    SvaraRadera
  2. De röda slingorna då? Har de gjort comeback?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Just den här veckan är jag inte så färgglad tyvärr :-)

      Radera

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!