onsdag 30 maj 2018

mässa eller inte mässa?


Förra årets bokmässa var en annorlunda upplevelse med demonstrationer och fokus hamnade på annat än litteraturen. Jag funderade på om jag verkligen skulle gå All In på mässan i år, är det månne dags att pausa?  En försmak av den kommande mässan fick vi så smaka idag när bokmässan släppte sitt seminarieprogram. Och det finns många, många programpunkter jag hann upptäcka redan vid den första genombläddringen. Seminarierna är fler än någonsin och dessutom är det fokus på de längre och mer fördjupade samtalen vilket passar min smak.

Visst blir det mässa för mig i år igen, där finns så många spännande samtal som jag vill höra, så många möten med andra bloggare och litteraturälskare att se fram emot. Som alla andra år här på bloggen så kommer det bli ett gäng inlägg taggade med bokmässan 2018 kontinuerligt under sommaren. Jag planerar delvis mitt läsande efter vilka författare som kommer och säkert kommer där också en samling recensioner (och repriser på sånt som jag redan läst som passar in). 


På släppet idag så fick vi ta del av ett samtal mellan Tomas Bannerhed som släpper en ny roman i september - Lugnet - och Caroline Ringskog Ferrada-Noli vars roman Rich Boy jag nyligen läst. Just oväntade samtal mellan författare är något som jag ser mycket fram emot under mässan, dessvärre så var det lite svårt att höra i den skramliga miljön för ett par läraröron. Synd. Vilken tur att seminariesalarna på mässan är väldigt lugna och tysta så att även en kulturtant hör. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!