torsdag 17 maj 2018

vi firar våra nabor! En norsk läslista!


Jag läser ganska mycket från Norge, sisådär 10 titlar per år vilket gör landet till ett av mina vanligaste i statistiken. Orsaken är enkel, det finns många riktigt bra författare i vårt västra grannland och nu kommer en liten tipslista med favoriter från de senare åren. Jag tycker absolut att ni ska läsa:


En modern familj av Helga Flatland

Simma med de drunknade av Lars Mytting


Valfri deckare av Jörn Lier Horst - min favorit är nog Jakthundarna

Årstidskvartetten av Karl-Ove Knausgård - min favorit är Om våren

Vill man kolla in alla mina boktips från våra nordiska grannar så har jag en tag Norden. Klicka på den så vips! 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!