onsdag 16 maj 2018

jubileumsdag idag


Tänk att den här lilla bloggen nu varit igång i åtta år. Det som startade som en enkel dagbok på nätet, för att påminna mig om att dagarna inte bara går ... har nu blivit något mycket mer. 6553 inlägg hittills och många hundratusen läsare har lett till kontakt med andra bloggare och fantastiska nya vänner. Huvudsakligen är det här numer en läsdagbok men privatliv, resor, trädgård och natur letar sig fortfarande in. Tack alla läsare, hoppas att ni fortsätter hitta hit till min hörna av det stora internätet! 

19 kommentarer:

  1. Tusen tack Anna för din fina blogg. Här får jag inspiration till min läsning och har fått tips om så många bra böcker som jag aldrig hade hittat själv på biblioteket. Tack vare bloggen har mitt läsande fått en mycket bredare utval. Uppskattar även dina personliga och välskrivna inlägg om dagarna som går med både glädje och sorg. De ger upphov till reflektion och eftertanke. Anne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Anne! Så fint att höra av dig här, hoppas du har det riktigt bra och trivs med ditt jobb. Roligt att läsa att du får boktips som funkar här, det gläder mig. Stor kram

      Radera
  2. Grattis! Din blogg är en av mina favoriter!

    SvaraRadera
  3. Grattis till de åtta åren! Tänk vad de har fört med sig: alla dessa mängder av människor som någon gång kommit hit - alla som fortsätter att komma vecka ut och vecka in. Alla vänner, alla inbjudningar till förlag och event, att vara med i Kulturkollo, att vara Augustprisambassadör, att vara med på Sigtuna Litteraturfestival och säkert massor av andra saker som jag inte känner till om dig men där du gjort dig ett namn inom bokbloggarvärlden och inte alls är just en anonym bloggare med dagboksambitioner. Det är internet när det är som bäst!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, tack till Internet som gav mig den här möjligheten att skapa en plats som är min. Jag har byggt upp ett behov av att fota och skriva!

      Radera
  4. Grattis till de åtta bloggåren. Hoppas det blir många fler framöver.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jag fortsätter säkert att skriva på något sätt. Kul att du läser och kommenterar!

      Radera
  5. Åtta år är coolt! Både du och bloggen är favoriter! <3

    SvaraRadera
  6. Wow, härligt! Du har verkligen gett mig många bra lästips. I synnerhet böcker från lite mer ovanligt länder.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Min läsning av världslitteratur har tappat fart lite här under våren men jag lovar att jag kommer igen! Roligt att du läser och kommenterar!

      Radera
  7. Grattis till de åtta åren. Du inspirerar mig!

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!