lördag 5 maj 2018

minnesfoldern - en personlig hälsning

För oss var det viktigt att Magnus skulle få ett värdigt och vackert avsked. Jonna hade skrivit minnesblad och program för hand och vi hade tillsammans valt ut foton från det senaste året att minnas Magnus med.



Programmets punkter var tänkt att ge olika bilder av Magnus med hjälp av personliga minnesord och musik vald av Magnus och oss. Fantastiska Lotten spelade piano under avskedet och det blev en vacker stund.



Blå-vita blommor till en saknad kamrat. 

Några av alla avskedsblommor samlade i en vid skål. 

Jag använder min blogg som en minnesdagbok - därför blir det en del privata inlägg och jag hoppas att alla som egentligen letar efter, och vill läsa, en bokblogg bara hoppar över det här. Det kommer inlägg om böcker och läsning också. Jag lovar!

2 kommentarer:

  1. Hälsa Jonna att jag, som är grafisk formgivare, tycker att hon gjort ett strålande jobb med programmet. Väldigt vackert textat och mycket genomtänkt placering av text och illustrationer.
    Den sista bilden är verkligen fin - jag antar att det är handblommor som folk lagt framme vid kistan? - i ljuvliga och harmonierande färger.
    Och så många personliga tal ni verkar ha hållit! Vilken ynnest att ha så många släktingar och nära vänner som håller tal och berättar fina minnen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jag ska hälsa Jonna, hon har verkligen ett öga för design. Eftersom vi var i en så ovanlig lokal så tog vi hem alla blommor efteråt och jag har samlat handbuketterna i olika arrangemang. De ljusa rosorna valde jag att samla i en vid grön glasskål och det blev mycket vackert.

      Radera

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!