söndag 16 september 2012

bokmässenedräkning: Lina och Jenny om humor



Här ligger jag och blöder och Det borde finns regler är två ungdomsböcker som jag skrattat högt åt när jag läst. Extra roligt är det att de båda författarna framträder på mässan tillsammans. Ser fram emot:

Humor i ungdomslitteraturen
torsdag 27 sep kl. 16:00 - 16:20
Medverkande:
Lina Arvidsson, Jenny Jägerfeld
Plats: F4
Arrangör: Gilla Böcker
Typ: Seminarium
Kod: To1600.8
Debutanten Lina Arvidsson, aktuell med ungdomsromanen Det borde finnas regler, och författaren Jenny Jägerfeld, som bland annat belönats med Augustpriset för Här ligger jag och blöder, samtalar om humor i ungdomslitteraturen. Och om poetry slam, feminism, kropp och vänskap.

- bokmässenedräkning är en serie inlägg inför årets bok och biblioteksmässa i Göteborg, alla är taggade med bokmässa 2012, häääääng med på mina förberedelser och så ses vi snart där! - 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!