tisdag 25 september 2012

bokmässenedräkning: Linn Ullman

Vi missade Linn Ullman på Louisiana Literature så på bokmässan tänker jag verkligen passa på att lyssna till henne. Hon framträder både på seminarier och i monterprogram och troligen kommer hon att prata en hel del om sin nyöversatta roman Det dyrbara. Jag känner mig lite efter som läser den först nu, de flesta verkar ha DN och läst sommarföljetongen där.

Hur som, fler tankar om romanen kommer efter mässan!

- bokmässenedräkning är en serie inlägg inför årets bok och biblioteksmässa i Göteborg, alla är taggade med bokmässa 2012, häääääng med på mina förberedelser och så ses vi snart där! -

4 kommentarer:

  1. Jag såg henne på Babel i söndags och tyckte hon var ett riktigt sömnpiller. Hon fladdrade som en väderkvarn med händerna och sa mycket utan att säga något. Hmmm, kanske jag blev lite för kritisk nu?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har gillat hennes böcker mycket hittills. Men är inte riktigt klar med de senaste. Livet kom emellan.

      Radera
  2. Jag såg henne också på Babel, lite vimsig kanske? Fast i många intervjuer jag läst så verkar hon vara intressant...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har gillat hennes böcker från första stund och jag tycker hon skriver mycket bra.

      Radera

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!