onsdag 26 september 2012

bokmässenedräkning: Maria Ernestam

Som jag hade siktat på att läsa Maria Ernestams nya roman Marionetternas döttrar innan mässan men jag får inse att jag inte hinner. Jag tycker mycket om hennes böcker som är mänskliga och lättlästa utan att bli ytliga. Istället får jag trösta mig med att lyssna till henne på mässan. Tre chanser finns där:


  • Marionetternas döttrar

    Datum & tid: fredag 28 sep kl. 09:30 - 10:00
    Plats: Litteraturscenen, A01:60
    Arrangör: Författarcentrum och Sveriges författarförbund
    Språk: Svenska
    Kod: Sc04488
    Scenprogram, ingår i entrébiljetten.
  • Maria Ernestam

    Datum & tid: fredag 28 sep kl. 14:00 - 14:30
    Plats: B02:02
    Arrangör: Bonnierförlagen
    Kod: Mo07024
    Monterprogram, ingår i entrébiljetten.
    samtal på monterscenen
  • Kanske kärlek är allt

    Datum & tid: söndag 30 sep kl. 13:00 - 13:45
    Plats: K1
    Arrangör: Bokförlaget Forum
    Kod: Sö1300.2
    Seminarium, ingår i entrébiljetten.
    För kärlekens skull har människor lämnat sina hem, övervunnit svårigheter, dragit ut i krig, varit hjältar men också bödlar, höjts till skyarna och raserat. I Maria Ernestams roman Marionetternas döttrar återvänder en amerikan till den svenska västkusten
    för att åter sätta ljuset på en förträngd katastrof. Det var kärlek som låg bakom ett brott som för tre systrar innebar en tragedi med rasism och trakasserier som följd. I Christopher O’Regans
    Kärlekens krigare är det också kärlek som får adelskvinnan
    Magdalena Rudenschöld och hennes älskade Gustaf Mauritz Armfelt att hamna i en världspolitisk härva som till sist kastar dem båda i fördärvet. Ett samtal om kärlek och de stora skeenden som starka känslor släpper loss. Moderator: Karin Linge Nordh, förläggare.
    - bokmässenedräkning är en serie inlägg inför årets bok och biblioteksmässa i Göteborg, alla är taggade med bokmässa 2012, häääääng med på mina förberedelser och så ses vi snart där! -

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!