torsdag 7 maj 2015

En fin award - tackar för den!

Jag har fått en fin liebster-award som jag inte ens har upptäckt. Stort tack för den och Sorry Carolina Läser för dröjsmålet - men jag svarar nu!

1. Vad läser du nu?
Lyssnar på Garnethill av Denise Mina och läser en novellsamling av Alice Munro: På fri fot.

2. Vad läser du härnäst?

Jaha du, det vet man inte. Troligen någon bok som passar in i Kulturkollos kommande teman.

3. Varför sitter du här och bloggar när du kunde suttit och läst en bok? (svaret "duh! för att du har taggat mig förstås" räknas inte)

Jag är en skärm-addict. Punkt.

4. Jag är tv-analfabet. Vilken tv-serie tror du ändå kunde lyckas med konststycket att få mig att se minst en hel säsong?

Jag gillar Mad Men. Just nu går ju sista säsongen för Don Draper & Co men det är en serie som håller att köra DVD-box-bingewatching en regnig sommarvecka.

5. Är du ljudbokslyssnare? Har du någon favorituppläsare?

Japp, jag lyssnar på ett par böcker per vecka. Angela Kovacs tycker jag om.

6. Vilka Cheez-Doodles är godast?

OLW - orginal.

7. Har du gett någon en bok i present, men själv läst den före personen du gav den åt? (och vilken bok var det?)

Nej, det tror jag inte. Däremot köper jag gärna böcker som jag läst och ger till vänner. Senast var det Jag heter inte Miriam och någon bok av Yoyo Moyes.

8. Om du sitter och läser och känner att nej, nej, nu håller jag på att somna, och jag vill inte slösa bort min dyrbara lästid med att sova i läsfåtöljen - vad gör du då?? (dvs handfasta tips mottages tacksamt)("gå och lägg dig" är inte ett OK svar)(ehhh... obs! att jag frågar åt en vän)

För mig är det enda som funkar att sitta upp. Då somnar jag sällan, lägger jag mig ned så - Good Night!

9. Varför är inte den här boken skriven än? Du längtar ju efter den?

Jag får passa på den. Just nu har jag ingen sådan där längt-bok.

10. Var i hemmet ligger din (eller dina...) att-läsa-högar? (Guldstjärna för foto.)

De flesta att-läsa-böcker står på två hyllor i bokhyllan. Liiite trångt är det där så jag sorterar efter angelägenhetsgrad. De som är bråttom, typ recex eller något till Kulturkollo, ligger i en egen liten hög. Sedan har jag ett gäng ljudböcker i bokhyllan på Storytel och ett gäng i iBooks och ...

11. Finns det någon bok som du läste om, direkt efter att du hade läst ut den första gången? (menar verkligen gick från sista sidan till första utan att ens fundera över det kloka i detta)

Inte vad jag minns men säkert har jag gjort så med många böcker i min barndom. Jag var notorisk omläsare som barn. Nu är det mer känslan av "så många böcker så lite tid".

2 kommentarer:

  1. Skärm-addict..jo, jag vet hur det är :) Likaså är jag likadan med bokhögarna: någon i hyllan, någon på storytel, någon på amazon...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi verkar ha fler än en addiction!

      Radera

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!