söndag 7 februari 2016

dagens jubilar (er)



Idag är det den 7 februari och då tänker jag alltid lite extra på min mormor. Hon hade älskat de två orkidéer som just nu frodas på min skänk. Under blommorna ligger en vit virkad duk, förstås! Min mormor kunde aldrig vara sysslolös och jag har mycket sparat som hon handarbetat. Jag hade länge en saintpaulia med små vita blommor på som jag fått ta hem från hennes samling i det stora fönstren i bästarummet. Just den sortens krukväxt minns jag i också rummet hos min gamlamormor Alma. Just nu har jag inte en endaste saintpaulia i mitt hem men väl två fina orkidéer i full blomning, gott så. Med dem så får jag gratulera mormor Ingrid som idag skulle fyllt 98 och så förstås hennes barnbarn som har samma födelsedag. Grattis på dagen! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!