söndag 17 juli 2016

undras om det finns några Pokémon här?


Inte förrän sent i går kväll kunde jag skapa mig ett konto på PokémonGo och några små monster har jag redan kunnat fånga. Här ute på landet är det långt mellan dem och ett riktigt bra tips är att ha med sitt extrabatteri. Det här är ett spel som slukar batterier, helt klart. En av monstren som jag hittade satt dessvärre i en grannes trädgård så den fick jag hoppa över. Nu får vi se om det ens går att spela här eller om det får bli en tur till stan en av dagarna ...
Alla roliga saker som är gratis, kan få människor att röra på sig,  prata med varandra och hjälpas åt gillar jag. Klickar på gilla och inser att jag säkert inte alls kommer att fånga dem alla. Troligen inte alls men vad gör det. Några mulna dagars underhållning är gott nog. 


2 kommentarer:

  1. Jag såg en klunga pojkar som samlats utanför Edsviks kon sthall (besökte Akvarellutställningen) och de berättade för mig vad de höll på med. Mycket roligt hade de och det är bra för unga människor att komma ut i friska luften också.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut ett spel för alla generationer, det är sympatiskt också att det skapas mötesplatser där människor plötsligt har något att prata om. Här på landet är det ont om träningsanläggningar för monstren och ganska få monster att fånga men inne i Göteborg verkar det finnas massor!

      Radera

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!