måndag 4 juli 2016

dagens tur gick till akvarellmuseet


Myt, legend, fabel, skröna och saga. Alla ligger de till grund för Walt Disneys produktion av animerad film och just nu kan man se en fin utställning på Akvarellmuseet i Skärhamn där man kan få en liten hum om hur det konstnärliga arbetet kan se ut när en animerad film skapas. Jag har ju gjort eneko animering med elever i alla år så det var extra kul att se olika storyboards och hur de medvetet arbetar med paletter av färger som är specifika för olika filmer. Originalteckningar från bli annat Robin Hood, Snövit, Fantasia, Tre små grisar och Frost var utställda och helt klart är det värt att göra en utflykt dit i sommar. Sedan är det förstås inte dumt med den vackra omgivningen heller. Idag blåste det kuling från väst så badplatsen var ganska tom men gästhamnen och de små affärerna var lagom fyllda med turister. Jag tar också alltid en sväng förbi Södra hamnen 31 som ställer ut konsthantverk, just nu var det mattor som var så fina, så fina.

Jag tänkte mig att jag skulle sitta här och läsa och dricka kaffe men det blåste et grand.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!