söndag 24 juli 2016

louisiana literature uppsnack: 4


Vid sidan av Linn Ullamn så har jag en absolut favorit av de besökande i år och det är Abdellah Taïa. Jag har skrivit om hans senaste roman på svenska Ett land att dö i tidigare idag och det passar fint att också länka till mina texter om hans tidigare romaner. Läs gärna vad jag skrivit om




Taïa är homosexuell och muslim från arabvärlden och han är mycket aktiv i samhällsdebatten. Man kan ofta läsa hans texter på kultursidorna, senast var det i DN man kunde läsa hans tankar om dåden i Orlando. 

2 kommentarer:

  1. Nåt år måste jag verkligen åka på Louisiana Literature! Verkar mycket besöksvärt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Verkligen! Lätt att åka tåg till dessutom vilket jag gillar extra mycket!

      Radera

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!