tisdag 13 september 2016

en sån som du - novell nummer två


Jag fortsätter att lyssna på noveller, de är perfekta när man är lite trött i huvudet och inte riktigt orkar börja på en ny roman. Gillan Flynn är författaren som skriver skitig spänning och i den här novellen nosar hon lite på skräck. En sån som du är alltså inte vardagsmat för mig utan en novell som utmanar mig. Den berättar om den unga kvinnan som fått musarm av alla sina handjobb och som byter bana från prostituerad till spådam ... Ni hör, inte Anna precis. Hon blir kontaktad av en framgångsrik kvinna som vill ha hjälp med sin tonårige son, kanske är det deras gamla viktorianska hus som på något sätt är förbannat?

Som en god novell ska ha så bjuder Flynn en twist på slutet och jag har haft en och en halv timmes underhållande lyssning. Helt OK.

Det här blir novell nummer två i min utmaning hos Ugglan och boken. 

4 kommentarer:

  1. Jag gillade den! Var svältfödd på Flynn när den kom och överlycklig över något nytt. Men den mäter sig inte mot romanerna, i min bok.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, någon romankvalitet är det inte men den var typiskt flynnsk i späk och ton. Man kände igen henne.

      Radera
  2. Har fortfarande inte läst nåt alls av Flynn, men kanske ska satsa på en av romanerna då...

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!