fredag 5 augusti 2011

att se livet lite ifrån ovan...


Skyladders av Yoko Ono
Klättra upp på en stege och kom en bit närmre himlen, det uppmanar oss Yoko Ono i sitt verk Skyladders. Jag tänker nog också att det är inte så dumt att klättra upp på en stege och få lite perspektiv på livet på jorden. Göra som Edvard Persson, undvika larm, strid och kiv, se allt lite tydligare och få en annan vinkel när man ser det lite grann sådär från ovan.

"Höj blicken och se upp på himlen. Där finns vårt budskap. Se er sedan omkring, så märker ni att ni vandrar i himlen som når ända ner till marken."
                                                                                                                                Yoko Ono 1979

5 kommentarer:

  1. stegen såg jag inte, kul att se din bild

    SvaraRadera
  2. Fina bilder från Wanås var det här! Blir sugen på en utflykt dit jag med.

    SvaraRadera
  3. Rekommenderas! Konsthallen fotade jag inte i men där hade Charlotte Gyllenhammar en spännande utställning som hon kallar Svindel.

    SvaraRadera
  4. Svindel fick jag pâ stegen pâ balkongen i förra veckan när jag skulle kolla en expansionsskruv, som den dâlige hjälpredan slagit sönder med en hammare i stâllet för trycka in den för hand i borrhâlet. Och han fordrar att jag skall betala tiden -1000sek- det tagit att slâ sönder den...annars blir det polisanmälan och domstol. Ett utbrott i otâlighet av en man, som är född att förakta alla av kvinnokön och speciellt de av avvikande âsikt, som dessutom har mynt att betala en "arbetare"..

    Som sagt har man 2 kulturer blir man van att se saker och ting frân olika vinklar. Tvekar hur jag skall se pâ saken. Är fortfarande i shocktillstând.
    Önskar stegen hade stâtt stadigare och att jag inte varit sâ himla lângsynt !

    Gammelmor i Paris

    SvaraRadera
  5. Låter riktigt trist - önskar dig lycka till med ditt elände.

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!