lördag 13 augusti 2011

fel men ändå rätt

Sätter på kaffe, hämtar mina morgontidningar i den vita brevlådan i vägkrysset och inser att utdelaren idag lämnat fel stockholmstidning. Sida vid sida med GP ligger DN. Vilken tur att det var just på en lördag - rubriken BOKSOMMAR. slår emot mig och boksommarkritiken för dagen handlar om Himmel över London och Siri. Två e-böcker som jag alldeles nyssens läst, alltid spännande att läsa vad andra funderat över och faktiskt kul att ha läst böcker som recenseras, extra guldstjärna till de förlag som släpper romanerna som e-bok. Linda Olssons Det goda inom dig är den tredje jag prickat in de senaste veckorna. Det gör att sådana som jag, vanliga läsare utan rec ex, får tillgång till de allra senaste titlarna. Dessutom kunde jag i DN idag läsa en intressant intervju med Jan Guillou och text om Kristin Lavransdotter. Tackar, tackar snälla utdelaren. just idag fick jag fel men det blev ändå rätt.

Ps. SvD har förstås också recension på Himmel över London idag. Fördömligt ligger den på nätet också...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!