söndag 17 mars 2013

ett snabbdopp i novellhavet

Novellvåg 2013 kluckar vidare och de senaste veckorna har det hänt grejer, tar ett snabbdopp i bokbloggarhavet!

Böcker emellan läser Annie Proulx samling Vilda vägar och har lovat att skriva om novellerna allt eftersom och novellcirkel på nätet startades av Erika och mig, nu är vi 11 bloggare (bl a Henrik, Gittan och Tina) som pratar om Nathan Englanders novellsamling Vad jag pratar om när jag pratar om Anne Frank - spännande experiment! Erika läser också skräckis och Books ABC läser novell av Jewell.  Gittan läser novellixer i väntan på sin Englanderbok och Bloggbohemen fortsätter läsa söndagsnoveller från hela världen. Tina uppmärksammar oss på att MIX-förlag ger ut klassiker , Bokmoster har läst halva Vad jag vet om hållfasthet och Hanna är på semester :-)

Jag själv har frossat i nordamerikanskt med både Englander och Alice Munro. Lycklig blev Violen som vann ett ex av Brinnande Livet. Härligt, härligt!

- en novellvåg i bokbloggarhavet - 

8 kommentarer:

  1. Tack för en fin sammanfattning - slutsurfat idag :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Här är det läs, skriv och surf hela dagen

      Radera
  2. Gillar de här snabborienteringarna bland novellvågorna!

    SvaraRadera
  3. Ja, tack för avstämningen. Nu känner jag mig plötsligt mitt i vågen.

    SvaraRadera
  4. Det kommer mer noveller snart! Håller just nu på med feministiska noveller från Sovjetunionen. Kolla här så förstår du varför: http://feministbiblioteket.wordpress.com/2013/03/18/feministisk-litteraturkanon-i-europeisk-skonlitteratur/

    :)

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!