lördag 16 mars 2013

Grattis till vinsten!



Grattis violen som vinner Alice Munros nya novellsamling Brinnande livet! Maila mig din adress på anna (at) joholofsson.se så kommer den på posten. Tack också för ditt fina novelltips:
Det här är en otroligt annorlunda novell ur Jonas Karlsson, Spelreglerna:Såhär skrev jag på min blogg:
"Fjärde novellen: Bryt ut den här novellen, skriv den överallt, publicera den! I denna mammonfrossande tid borde vi läsa det här, här snuddar Karlsson vid meningen med livet, den mening som vi säger inte kan mätas i pengar och här är den beskriven på ett språk som nutiden kan förstå. Lysande!"
Läs den och hela novellsamlingen.


Nu har jag redan läst Spelreglerna av Jonas Karlsson så jag passar novellbollen vidare till alla er som har honom kvar att upptäcka. Ta den på volley och klicka er genast till närmsta e-lib. Alla hans samlingar finns att låna som e-bok på bibblan!

- en novellvåg i bokbloggarhavet - 

6 kommentarer:

  1. Men tusen tusen tack! Oj vad jag ser fram emot att läsa den. Den förra av Munro tyckte jag kändes lite gammaldags minns jag......få se vad jag tycker om den här! Kul!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Rec dag är 21 mars. Då skriver jag om den!

      Radera
  2. Tack Gittan! Boken är här nu och väntar.....

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!