onsdag 6 mars 2013

nätbaserad novellcirkel på gång!


Visst ska vi prata mer om litteratur?
Visst ska vi göra det på ett sätt där alla kan hänga på som har lust?
Vad passar bättre än att prata om än noveller?

Vi är ett gäng bokbloggare som snackar på nätet om Nathan Englanders novellsamling Vad vi pratar om när vi pratar om Anne Frank.  

Vi som ska prata Englanders noveller är:
Erikas bokprat
Bibliotekskatten
Fru E:s böcker
Enochannanbok
Breakfast Book Club
Henrik Elstad
Lottens bokblogg
Min bokblogg
Cum libris non solus
Café de la Nouvelle

och jag själv. Nu får vi se vartåt det här experimentet barkar. Kika in hos oss den 20 mars, då kommer våra första inlägg.

- en novellvåg i bokbloggarhavet - 

8 kommentarer:

  1. Mycket spännande, minsann! :-) Jag loggade in på gmail men kunde inte hitta något dokument till cirkeln där...?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då kan det ha hamnat i din skräpmail. Kolla där om du har fått mail. Du är iaf tillagd och syns i dokumentet.

      Radera
  2. Spontant och lite läskigt så mejlade jag förlaget och nu ska de skicka ett ex. Brrrr....
    Min mejladress är (som vanligt;-) lottensbokblogg at gmail.com

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul! Lägger till dig ikväll. Vi börjar med den första novellen!

      Radera
    2. OK!
      Jag var lite traditionell och valde fysisk bok, så jag kanske inte får den förrän nästa vecka, men det är ju ändå i tid innan 20 mars.

      Radera
    3. Ja, den kommer säkert snart. Nu är du inbjuden i dokumentet.

      Radera
  3. Vilket härligt initiativ! Ska bli spännande att följa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blir fritt fall, eller så blir det toppen. Med tanke på alla kloka människor som ska delta så tror jag det blir toppen!

      Radera

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!