söndag 1 september 2013

då så, Jorden runt!



Stäng alla dörrar och grindar, plocka fram böcker och sköna filtar - nu reser vi! Med Lyran som reseledare så är första anhalten Europa. Inlägg om min läsning kommer allt eftersom, jag har tre titlar lästa, för att allt ska bli lätt att hitta kommer jag att tagga mina texter med jorden runt 4 - häng nu på och res med oss!

September - Europa 
Andrej Platonov - Lyckliga Moskva (Ryssland)
Silvia Avallone - Stål - (Italien)
Astrid Rosenfeld - Adams arv (Tyskland)
Hilary Mantel - Wolf Hall (England)
Jean-Marie Gustave Le Clézio - Pawana (Frankrike)

2 kommentarer:

  1. Jag har hoppat på båten! Läser Wolf Hall och har Englandstema på min blogg i september, vilket innebär att jag, förutom lästemat, även kommer testa det engelsja köket.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt! Det ska bli kul att följa!

      Radera

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!