måndag 19 oktober 2015

bokcirkla med oss!


Jag har ännu inte läst Jessica Schiefauers nya roman När hundarna kommer. Lovorden har haglat och jag är säker på att det är en fantastisk bok, det är bara det att jag har jobbat i skolan i Kungälv i 18 år och jag har händelsen som gestaltas i romanen fortfarande i färskt minne. Mordet på John Hron i Kode påverkade en hel bygd och med rätta ska den berättelsen inte glömmas. Trots det är det inte enkelt att läsa om något såpass nära. Jessica säger att hon försökt skriva boken i många år men inte förrän nu har hon tyckt att hon varit tillräckligt bra författare för att ta sig an uppgiften. Klart att jag ska ta tjuren vid hornen och läsa, återuppleva känslorna och se allt ur ett annat perspektiv än då. 


2 kommentarer:

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!