söndag 3 oktober 2010

maskboken mittimellan

Länge sedan jag skrattade högt när jag läste bok men när Maskboken mittemellan skulle högläsas i klassen så fick jag hålla i mig. Detta är en lagom rolig bok enligt författaren och illustratören Pernilla Stalfelt, men jag håller inte med. Detta är otroligt rolig bok som driver med vårt konstruerade konsumtionsbehov. När man har tråkigt kan man inte komma på något annat än SHOPPING! Särskilt vi kvinnor känner väl igen sig för vem har inte ägnat en och annan timme åt shopping med påföljande fika?
Bilderna är underbara, texten är genial och boken är lika rolig för vuxna som för barn. Vad mer kan man önska?
Bokstaven i klass 1A är M och nu ska vi skriva räknesagor kring maskarna som handlar sig lyckliga. Det ska bli kul att se vad maskarna shoppar när de kommer i sjuåringarnas händer. Fortsättning följer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!