lördag 2 oktober 2010

påminnelse!

De senaste veckorna har läsandet på bloggen kraftigt minskat. Nästan inga externa läsare hittar till bloggen längre och jag kände först att det var trist. Tråkigt att det som jag skriver om inte längre är intressant för någon annan, men så måste jag påminna mig om att det var ju en dagbok för mig själv som var syftet med att starta bloggen. Att bygga upp en personlig minnesbank att gå tillbaks till när det känns som dagarna bara rusar förbi och inget blir gjort eller tänkt eller läst. Som skapare av ett personligt arkiv så kommer jag ändå fortsatt skriva vidare, med eller utan läsare, allt emedan dagarna går.

2 kommentarer:

  1. det är väldigt lätt att bli statistikblind och bara vilja se ökande siffror

    SvaraRadera
  2. Visst kan det kännas så att man känner sig plötsligt ointressant när folk slutar läsa, därav inlägget. Påminnelse till mig själv alltså - kanske andra också?

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!