måndag 6 juni 2011

ordspråk som lyser väg i bokdjungeln!

Helena och Linda har sammanställt 10 budord och 10 ordspråk som kan hjälpa en stackars bokbloggare i nöd. Jag tror också att det skulle kunna vara en lysande affärsidé. En liten monter på mässan kanske med snygga tygkassar med ordspråk på? Bokmärken, temuggar och musmattor. Pocketfodral... Det finns en marknad - åtminstone bland oss boknördar. Läs nu deras visdomsord och fnissa! Linda har dessutom ordnat en omröstning på facebook - min favorit är solklart klockrena:

Ett bokpaket kommer sällan ensamt

3 kommentarer:

  1. Jag skulle definitivt vara intresserad av både mugg och tygkasse med dessa sanningens ord =) Då kan jag ju bara visa upp den fina kassen om någon undrar varför jag handlar böcker igen.

    SvaraRadera
  2. Skojsiga ordspråk och bokbud! Mmmm...skulle säkert löna sig att trycka upp :-)

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!