torsdag 28 juni 2018

idag äter jag ...


Inte de olika varianter på ostron och skaldjur som många gillar, men inte jag. Musslor med pommesfrites är standardsnabbmat bredvid crepes. Jag hamnar helst av allt på konditoriet och idag valde jag sablés bretons som är en småkaka lik vår bondkaka. Spröd och seg och smak av sirap. Sedan köpte jag också koling amman som var fylld med saltad karamell. Efter lite efterforskningar så fick jag koll på hur "bullen" är bakad. Det är en typ av jäst vetedag som kavlas likt wienerdeg, sedan kan man fylla den med olika sockerblandningar innan man rullar ihop snurran och bakar av. Min variant var god men otroligt mäktig. Jag åt en tredjedel ...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!