lördag 1 januari 2011

nytt år - nya möjligheter och en almanacka

Gott nytt önskas alla läsare!
Ali Edwards är en scrappare som jag beundrar - hon är ständigt på gång med nya idéer och så dokumenterar hon med mycket text, varje nyår väljer hon dessutom ut ett ord som hon vill ha som ledstjärna under året som kommer. Ordet för mig få bli drömmar - det är dags att utforska noggrannare mina egna och andras önskningar och förväntningar på framtiden. Vilka går att förverkliga och vilka får förbli just drömmar? I romanen Spill diskuterar Sigrid Combuchen just om det går att ha ett gott liv trots att ungdomsdrömmarna kanske inte blev... I julklapp fick jag en fin almanacka som påminner om precis det. Det är den duktige fotografen Patrik Andersson som porträtterat hemlösa i Gbg. Han har fångat deras barndoms yrkesdrömmar i vackra svartvita foton - almanackan heter "När jag blir stor" och det kan man ju fråga sig lite till mans. Vad ska jag bli när jag blir stor? Vilken sorts människa? Vad är min dröm?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!