lördag 8 januari 2011

vad ska jag läsa nu då?

Det allra flesta böckerna under 2011 ska jag läsa för att jag får lust, när jag får syn på dem i hyllan på bibblan, ser dem på pocketshop, läser om dem på en blogg eller i tidningen men några småutmaningar har jag gett mig in på.

Enligt O har en utmaning som heter boktolvan, där ska jag läsa 12 nya författare under det kommande året. På den är jag på god väg redan...

Lyrans Noblesser reser jorden runt - en utmaning jag inte vill missa. Den börjar i februari med Östeuropa och jag ser mycket fram mot att resa med Lyran som reseledare!

Bok och biblioteksmässan har fokus på tyskspråkig litteratur - innan mässan ska jag ha bekantat mig lite mer med den och förhoppningsvis skrivit lite om det på Enbokcirkelföralla. Dessutom kanske det dyker upp ett och annat recex från Karin också...

När det blir tomt i min läshög kan jag alltid gå till min favoritkontinent och fylla på på Lyrans afrikanska - en lista över 100 lästips som jag gärna vill läsa många av.

Underbart! Perfekt! Härligt! Ingen risk att stå utan läsning under 2011!

1 kommentar:

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!