lördag 29 januari 2011

ingen ornitolog precis

Alla som har ett fågelbord och en timma över kan under helgen fågelskåda lite sådär på amatörnivå. Tanken är att vi ska hjälpas åt att inventera fågelbeståndet. Liknande räkningar har gjorts i många år och Vinterfåglar inpå knuten är namnet på projektet. Tänkte mig att delta så jag åkte ut till landet där jag har en vanligtvis fågelrik trädgård. Men, utan utfodring på några veckor har de flygande kamraterna hittat mat på annan plats. Inte en fågel i sikte, fågelbok och anteckningsblock i onödan... Det var kanske tur att de håller sig undan för jag är ju ingen ornitolog precis. Bättre lycka imorgon bittida?

Edit: Två talgoxar och en blåmes. Fiasko är förnamnet!

3 kommentarer:

  1. Mina föräldrar hann inte prata med mig på telefon idag för de hade antagit denna krävande utmaning och då de bor på landet krävdes det två personers fulla uppmärksamhet att hålla rätt på alla Talgoxar och Domherrar...

    SvaraRadera
  2. Så kul, jag har just skrivit om detta på min blogg.

    SvaraRadera
  3. @ bokslukaren: Ha ha, det är rätt inställning. Man ska ta seriöst på saker och ting... Här hos mig har typ 2 talgoxar och 1 blåmes dykt upp. Fiasko!

    @ mimmimarie: Kul att du hänger på, jag hoppas du har bättre lycka än jag har!

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!