måndag 17 juni 2013

förrättningen - en Håkannovell

Noveller för världens barn läser jag Förrättningen av Håkan Nesser och han gör mig inte besviken. Det är en spännande historia där en son har ett ärende. Han är på väg att besöka sin far som han inte har mött förut. Han har vuxit upp utan att ens veta om att hans far lever och nu har han nyligen fått veta sanningen om fadern av sin mor. En sanning som är för svår att berätta? Eller?

Novell med en smygande, småläskig känsla som slutar i en saltomortal, jag kan tänka mig att den är superbra högläsning!

- en novellvåg i bokbloggarhavet - 


3 kommentarer:

  1. Mm, den vill jag läsa! Har inte skaffat boken än, men det kan vara anledning att ta tag i det. Noveller OCH Håkan, liksom ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var omgång 2011 som bjöd på Håkan :-)

      Radera
    2. Aha! Skriver upp den på inköpslistan ;)

      Radera

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!