fredag 20 december 2013

önska dig nu noveller!

Visst vill du vara med och prata noveller med mig?

Jag kommer att, med tanke på bokmässans tema Brasilien, dra igång en novellcirkel på nätet i mitten av januari. Troligen kommer den att hållas på FB, jag gillar enkelheten och anspråkslösheten som blir i att cirkla där! Exakt tid, plats och allt praktiskt runt omkring återkommer jag med en bit in på det nya året.

Önska dig nu Brasilien berättar: Ljud av steg  av tomten och sikta in dig på att snacka om dem med start i mitten av januari. Jag har redan mitt ex i min hand!

PS. Självklart ska du önska dig ett gäng novellsamlingar när du ändå är på gång. Jag kan rekommendera Amos Oz, Etgar Keret, Nathan Englander, Alice Munro, Katherine Mansfield och Jonas Karlsson.

- en novellvåg i bokbloggarhavet - 

6 kommentarer:

  1. Jag köpte ett ex på bokmässan så jag är väl förberedd :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Toppen, jag vet att jag kan räkna med dig!

      Radera
    2. Alltid när det gäller noveller! Du har verkligen inspirerat mig att börja läsa mer noveller och det är jag otroligt tacksam över! Imorgon blir det novell-lördag med ett urval från den australiensiska samlingen som är med i jorden runt-resan.

      Radera
    3. Spännande, den har jag kvar att läsa :-) Kikar in hos dig imorgon!

      Radera
  2. Jag hänger på som jag redan sagt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul - nu lockar vi med oss ett helt gäng!

      Radera

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!