fredag 6 december 2013

romanpriskandidater kunggjorda!


Jag är barnsligt förtjust i Sveriges Radios romanpris. Varje år försöker jag läsa de nominerade och sedan häckar jag framför radion för att höra juryns snack. I år är det både kända och okända böcker med i kompotten och jag vet redan att jag ska börja med Vårt gemensamma liv. Den ligger i högen och väntar!
Den mörka sporten av Viktor Johansson
Helioskatastrofen av Linda Boström Knausgård
Andningskonstnären av Per Odensten
Vårt gemensamma liv av Anna Schulze
Vägen till Bålberget av Therese Söderlind
Hägring 38 av Kjell Westö

2 kommentarer:

  1. Tycker Boström Knausgård är i särklass här. Anna Schulze förstår jag inte riktigt vad hon har i sällskapet att göra, ärligt talat.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ska läsa dem först - sedan kommer min kommentar till det. Hägring 38 och Vägen till Bålberget tycker jag är fina val!

      Radera

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!