fredag 27 december 2013

#världsutmaningen2014

Jag hoppas att många vill vara med och läsa och tipsa om bra böcker från hela världen - jag startar härmed en världsutmaning!
Läs böcker från så många olika länder som du vill under 2014 och skriv sedan ett liten blänkare på bokmässans community och tipsa oss andra. Era tips taggar ni med världsutmaningen 2014 och landet samt världsdelen som författaren kommer från. Jag själv kommer att publicera ett tips där och en längre text här på min blogg men man gör precis som man vill. Jag kommer att twittra under #världsutmaningen2014 också. 
Välkomna, häng med mig och hjälp till att sprida tips om bra böcker från hela världen!
#världsutmaningen2014

25 kommentarer:

  1. Åh låter spännande. Jag är gärna med.
    Kram Cissi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Välkommen - in på bokmässans community och bli med i gruppen så missar du inget!

      Radera
  2. Låter som en kul utmaning! :-) Hänger troligtvis på!

    SvaraRadera
  3. Ja, ja, JA! Världsläsning är ju också min grej så räkna med mig :)

    SvaraRadera
  4. Spännande. Det skulle jag behöva... läsa mer från "andra" länder...

    SvaraRadera
  5. Välkommen med, man deltar precis så mycket man vill. Jag läste från 43 länder i pr och vill öka på det. Någon annan kanske vill pröva på att komma till 10 - man gör precis så mycket man vill och har lust:-)

    SvaraRadera
  6. Jag kan lika gärna hänga på eftersom jag kommer fortsätta nästa år med att försöka läsa bredare geografiskt då det inte gick särskilt bra i år... För mig är nog allt utom europeiskt/nordamerikanskt (och möjligtvis Japan) att räkna som "resten av världen" då jag tittar på mina lästa böcker.

    SvaraRadera
  7. 43 länder är riktigt coolt, jag nådde inte fler än drygt 20. Kör på även 2014, men vågar inte lova att jag hinner med att hänga på bokmässesajten om den inte förbättrats avsevärt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nja,sajten är väl inte annorlunda men jag ska försöka att göra en bra grej av gruppen. Desto fler som skriver och tipsar om böcker från hela världen där desto bättre blir det... Hoppas du kikar in!

      Radera
    2. Läsa ska jag och tips är kul. Kikar in.

      Radera
  8. Kul Ivana. Man gör som man vill. Jag har saknat en plats att träffas på kring världslitteratur - måhända kan gruppen bli den platsen?

    SvaraRadera
  9. Låter spännande. Jag är med!
    Kram Kim

    SvaraRadera
  10. Låter skoj, kanske hänger på - men då i mindre skala :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ett "nytt" land eller 40 - spelar ingen roll!

      Radera
  11. Jag hänger också gärna på! Min plan för 2014 (och alla andra år) är att läsa så varierat som möjligt, och då passar ju olika länder bra!

    SvaraRadera
  12. Jag läser ju från hela världen, ska försöka komma ihåg att haka på! Bra idé

    SvaraRadera
  13. Kul! Välkommen till vardagsrummet för världslitteratur.

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!