söndag 26 januari 2014

cirklar på gång ...

Det här fina mönstret kan man köpa på t-shirtar och annat i bokbutiken.

Idag drar den äntligen igång, FB-cirkeln om brasilianska noveller. Som vi har väntat, många var på gång redan i december och ville köra igång. Hoppas nu att alla fortfarande har geisten kvar, är på tårna och debattvilliga! Det är så kul att det dyker upp FB-prat om böcker både här och där, vill man cirkla ännu mer just idag så kan man hänga på En bokcirkelförallas snack om Egenmäktigt förfarande.  Jag hänger inte på den här gången men min text om boken hittar man här.

Just den boken dissekerar killarna i bokpalts podd. Lyssna på den om ni inte gjort det. Ladda ned!

Pssst. Jag skulle gärna podda. Finns där någon som vill podda med mig? Vad säger bokbubblarna?

4 kommentarer:

  1. Jag har också funderat på pod! Men hittills bara funderat och inte så mycket mer. Jag hittar gärna på något, men det kanske inte funkar om man inte befinner sig på samma fysiska plats?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul! Enklast är det väl förstås att vara på samma plats.

      Radera
  2. Jag tror Bokbubblarna är på :-) Har personligen aldrig lyssnat på någon podd, men det ska väl inte stå ivägen...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul! Men, jag tänker tekniskt. Det är inte helt enkelt att mixa så många röster, vi gör ganska ofta radioprogram i skolan och så har vi kanske 4 medverkande. Gör ni radio eller TV-program på gymnasiet? Det är jättekul sätt att redovisa t ex en roman, författare eller en genre.

      Radera

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!