tisdag 14 januari 2014

tematrio - godbitar från 2013


Berätta om tre bra böcker du läste under 2013!

Lyran lockar med en tematrio och trots att jag gjort listor på tvärs och på kors innan årsskiftet så kan jag inte hålla mig från att tipsa om tre bra böcker från 2013. Jag väljer att lyfta fram tre godingar som inte platsade på mina bästalistor men som var bubblare. Alla tre är dessutom nu aktuella i pocket:

Ryssar är såna som gillar björkar
Mississippi
Komma och gå

Klicka på titlarna så hamnar ni på mina reflektioner om dem!

13 kommentarer:

  1. Mississippi har jag faktiskt här, men oläst.

    SvaraRadera
  2. Jag har inte läst någon av dessa. Mississippi verkar vara en intressant bok :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är den, jag lyssnade på ljudbok och uppläsningen var bra!

      Radera
  3. Mississippi har jag läst och den var OK. Ryssar är såna som gillar björkar finns på min "vill läsa"-lista.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ryssar tyckte jag var en spännande debut - värd att pröva!

      Radera
  4. Vet inte hur många gånger jag "nästan köpt" Mississippi...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag lyssnade på Storytel. Den var fint inläst!

      Radera
  5. Mississippi måste jag ta tag i under året, har precis skaffat hem den :)

    SvaraRadera
  6. Mississippi har jag hemma i bokhyllan, den verkar riktigt bra.

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!