fredag 4 mars 2011

murakami i mars

Katter, brunnar, vilsna människor och magisk realism finner jag i Haruki Murakamis värld. Mars blir Murakamis månad och det passar bra att titta in på Haruki Murakami Reading Challenge. Jag funderar just på vilken nivå som passar mig.

Levels of participation:
Hajime - Read one book
Sheep Man - Read 3 books
Toru - Read 5 books
Nakata - Read 7 books
Sumire - Read 10+ books
Super-frog - Read everything Murakami has written!

Jag har läst nästan allt som hitills kommit på svenska så det kan inte bli annat än Sheep Man. Börjar med Kafka på Stranden. Sedan kanske det är dags att läsa om Fågeln som vrider upp världen - den är ju P1s bokcirkelbok i vår. 21 mars börjar cirkeln i en radio nära dig.

Tidigare tankar om Murakami här på bloggen: Norwegian Wood, Vad jag pratar om när jag pratar om löpning, Fågeln som vrider upp världen, Sputnikälskling

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!