lördag 19 mars 2011

paradigmskifte vad gäller innehåll i hylla

För läsare som följer min blogg är min brist på plats i bokhylla ingen nyhet. Idag var det dags för en rensning, National Encyklopedien inköpt i en annan tid nämligen den Innan Internet, packades i kassar och bars till förrådet. Uppslagsverk på bok har haft sin tid iaf i vår hylla. Lite sorgligt är det men det var dags att släppa den nostalgiska tanken om att kunna samla all kunskap värd att veta på två hyllor och göra plats för skönlitteraturen istället. I den finner jag ju också precis allt som är värt att veta, bara i något annan form...

3 kommentarer:

  1. Jag jobbar på att övertala maken att göra sammaledes hos oss. Det är säkert två år sedan vi slog upp något i lexikonet.

    SvaraRadera
  2. Det är väl så här det måste bli med mina lexikon och årsböcker också...

    SvaraRadera
  3. Ja, det kändes konstigt men nöden hade ingen lag... Som sagt så är det inte precis välanvänt, en dal av delarna har vi knappt tittat i.

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!