måndag 31 december 2012

årets tio i topp: åsså var det listan

Ett sprakande fyrverkeri för årets höjdare!

Höjdarläsupplevelser 2012 får bli en tolv i topplista:

Agaat
Analys av ett försvinnande
Förlåtelsen
Haren med bärnstensögon
Havsmannen
Himmelsdalen
Kupé nr 6
Själamakerskan
Stål
Torka aldrig tårar utan handskar - kärleken
Varför vara lycklig när du kan vara normal
Änglarnas sorg

Gott Nytt Läsår 
önskas alla fina läsare!


- Årets tio i topp är min egna personliga lista över årets höjdare. Utan inbördes ordning. -

6 kommentarer:

  1. Läste Själamakerskan nyligen men blev bara "normalgripen" ... Men Himmelsdalen var himla spännande! Gott nytt bokår!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är lustigt att du skriver så om Själamakerskan. När jag läste den och skrev om den var jag inte överförtjust men den är sån där bok som växt. Himmelsdalen var verkligen otroligt bra - jag gillar Marie Hermansson!

      Radera
  2. Himmelsdalen, Stål, Torka aldrig - med på mina listor också! Analys av ett försvinnande ligger i läshögen och nu när den är med på din topplista lockar den lite extra. Gott nytt år!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul och inte oväntat att vi har ngra gemensamma favoriter. Önskar dig ett Gott Nytt!

      Radera
  3. Gardells bok och Själamakerskan har jag läst men ingen av dem kom in på min 10-i-topp. Haren ska jag försöka läsa i år.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det tycker jag absolut. Haren är säkert för dig!

      Radera

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!