måndag 24 december 2012

årets tio i topp: recensionsexen

2012 var året då jag blev allt mer medveten bokkonsument. Det här är första året när jag aktivt läste kataloger för att noga välja bland all den nya läsning som kommer ut under ett år. Jag har läst massor av spännande nytt och kunnat delta i diskussionerna kring aktuella titlar tack vare förlagens allt generösare utskick av recex. Det tackar jag, som helt fristående privatperson med begränsad ekonomi för. Visst är jag fullt medveten om att förlagen vill att jag ska göra reklam och jag skriver alltid om de exemplar jag får. Det betyder inte att jag alltid är positiv - min hållning är att en bok är en bok och jag skriver det jag tycker oavsett hur jag fått den i min hand. Jag köper, lånar som e-bok, byter och får i present ett stort antal böcker på ett år. Sisådär 170 st vuxenböcker samt mängder med barnböcker har jag läst under året och av dem är ungefär 50 recex. De har gjort bloggen mer aktuell än någonsin tidigare och jag gillar't!

Snart går önskelistorna iväg inför 2013 och jag kan nästan inte vänta på alla fina paket som jag hoppas ska komma i min låda. Men på frågan:
- Finns här några okritiska och tacksamma bloggare? så måste jag svara:
- Inte en enda, bara ärliga och uppriktiga!

- Årets tio i topp är min egna personliga lista över årets höjdare. Utan inbördes ordning. -

2 kommentarer:

  1. Riktigt god läsjul! Missa inte när Åbo kungör julfred direkt i SVT2 kl 10:55 på julafton, en gammal sed från 1320 som var allmän över hela Norden, men idag finns den kvar bara i Åbo...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tipset! God jul till dig också!

      Radera

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!