torsdag 20 december 2012

drömmen om en bro


Årets dåliga samvete nummer två blir föremål för dagens bokliga inlägg. Jag ska erkänna att jag inte läst ut Drömmen om en bro. Det är sällan men plötsligt händer det. Jag har läst och läst och är bara på sidan 190, inser att jag får Jonathan Franzen vibbar. Det är mängder av text, lite action och någonstans där det blev tal om att rädda utrotningshotade fåglar så tappade jag bort intresset. Idéen är ju annars strålande, ett antal människor reser till en håla i Kalifornien för att förverkliga den smått galne borgmästarens dröm över ett monument, en symbol för en modern småstad. Just bron i sig kan ju ha ett starkt symbolvärde men jag läste som sagt inte tillräckligt långt för att ens kunna berätta om det. När jag tar hjälp av kära google så hittar jag till Populär historias site. Deras text om broar är faktiskt bokens behållning, tack för det!

Andra som läst och tyckt om boken är: GP, Annika Koldenius,  UNTMimmimarie och Lyrans Noblesser.

8 kommentarer:

  1. Jag gillade den när jag läste den i november i år.

    SvaraRadera
  2. Dessutom ser jag att du har två tyskar på g. The reader läste jag för många år sedan och det är en underbar berättelse.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag räknar till att bloggen läst 10 tyskar sedan i oktober. Plötsligt händer det!

      Radera
    2. PS. Om du inte läst Stamm så kanske du vill att jag skickar den. Den är fin!

      Radera
  3. Jag är på sidan 146 och helsåld.

    SvaraRadera
  4. Dessutom gillar jag alla tre du just läser :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kan tro det - skriver om högläsaren imorgon!

      Radera

Tack för att du lämnar en tanke om inlägget, det gör bloggen till en levande mötesplats!